DANMARK

DANMARK

vrijdag 28 augustus 2015

{HYGGE}




{HYGGE}, een Deens woord zonder een goede vertaling in welke taal dan ook. Voor mij betekent het genieten van de (kleine) dingen om me heen. En wat leuker dan om dat gevoel te delen met anderen?! En zie daar... de start van dit persoonlijke blog!
 
{HYGGE} voel ik me vooral tijdens mijn jaarlijkse tripje naar Denemarken. Ieder jaar vier ik samen met mijn gezin een weekje vakantie in een DEENS ZOMERhuis. Meestal in de herfst of tijdens de kerst. Veel Denen bezitten een zomerhuis in eigen land. Je woont dus tijdelijk in een huis van een Deense familie, waardoor je je eigenlijk een soort van Deense voelt. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik daar altijd in een staat van {HYGGE} verkeer...
 
{HYGGE} wil ik me eigenlijk het hele jaar wel voelen en dat is de reden dat ik dit blog start. Wat is er mooier dan het gevoel van {HYGGE} te delen met anderen zodat we samen kunnen genieten ;-).
 
{HYGGE} staat voor mij synoniem voor de Deense lifestyle, uiteraard heb ik dan ook een grote liefde voor het Deense interieur.Verschillende elementen van deze interieurstijl, merken, vintage items en ontwerpers vind je dan ook terug in mijn interieur. Ik ben verliefd op Bjorn Wiinblad en Kaj Bojesen... Naast persoonlijke verhalen vind je daarom op mijn blog ook veel interieurinspiratie. En als ik weer uit Denemarken kom, neem ik vele Deense woonschatten mee naar huis. Wie weet zit er iets voor je tussen! Ik houd je uiteraard op de hoogte via FACEBOOK, INSTAGRAM en PINTEREST.
 
[De frequentie van dit blog? Laten we zeggen dat {HYGGE} daar bepalend in is... Als ik me {HYGGE} voel, rolt er vanzelf een blog uit!]
 
Tot de volgende keer!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten