DANMARK

DANMARK

zondag 6 september 2015

WIN WIINBLAD

Oké, ik geef het toe...ik ben verliefd op {BJØRN WIINBLAD}...

Voordat ik me met interieur bezig hield, had ik geen idee van Deens design. Nu ik me er in verdiep, weet ik wat ik mooi vind en herken ik een woonschat als ik door een genbrug (kringloopwinkel), vintage- en antiekzaken loop. Zo is ook mijn liefde voor Bjørn Wiinblad ontstaan. 

Foto: Pinterest

Wiinblad was een beeldend kunstenaar, geboren in Kopenhagen in 1918, overleden in 2006. Karakteristiek in zijn werk zijn de rondhoofdige mensen gekleed in 19e eeuwse kostuums. Hij ontwierp onder andere keramiek voor de Deense pottenbakkerij Nymolle. 

Foto: Pinterest

Afgelopen jaar vond ik in verschillende genbrugs, vintage- en antiekzaken wandtegels van Wiinblad, door Nymolle. {GENIETEN} betekent voor mij ook delen en daarom geef ik er eentje weg!


Deze vintage maandtegel van Wiinblad is uit de rode serie, maand juli. 



Wil je kans maken op deze maandtegel, like dan mijn Facebookpagina: facebook.com/deensezomer. Bij 50 likes verloot ik de tegel onder mijn volgers (uit Nederland). Delen mag = niet verplicht (50 likes worden dan natuurlijk wel sneller gehaald ;-)). 

Op naar de 50! Succes!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten