DANMARK

DANMARK

woensdag 2 september 2015

OP DE STRUIN VOOR DE KINDERKAMER

{HYGGE}, een gevoel dat me bekruipt op het moment dat ik in een kringloopwinkel loop en er ineens een woonschat opduikt! Hetzelfde gevoel ken ik als ik op Marktplaats iets gaafs tegenkom. Of op die vele fijne fairs en markten. Je raad het al, ik ben fan van vintage interieur items en ga regelmatig op de 'struin' zoals ze dat hier in het noorden zeggen. Zo vond ik verschillende vintage blijmakers voor mijn dochter van 5! Ik deel ze ter inspiratie graag met je! 


Deze oude schoolbank is wel echt een topstuk tussen mijn andere vondsten. Ik vond de bank op Marktplaats. Het metaal was groen gebeitst en het hout kon een opknapbeurt gebruiken. Dus groen werd antraciet en het hout ziet er na schuren en lakken weer strak uit. De langharige vacht kocht ik tijdens de Flinke Fair in Hemelum bij Van Buren uit Bolsward. De poster geïnspireerd op het aapje van Kaj Bojesen vond ik op Etsy. 



Nog zo'n Marktplaats vondst is deze rotan schommelstoel. Helemaal in Deense stijl. 


Vandaag liep ik in de kringloopwinkel tegen deze vintage poppenwagen van rotan aan. Voor €5,- mocht hij mee naar huis. 


Dat leverde mij een hele blije dochter op! De bruine vacht van IJslands schaap nam ik afgelopen jaar mee uit Kopenhagen. 


Als sluitstuk dit prachtige roze hert! Die kwam ik tegen op de laatste editie van de Holy Stitch in Leeuwarden. Heel kitsch en toch heel mooi. Steekt mooi af tegen de witte houten muur en fijn gecombineerd met witte lijstjes met daarin kaartjes van BDDesign. Het elfje is van IKEA. 

De combinatie vintage en nieuw maakt mij een gelukkig mens! Ik hoop dat ik je hierbij geïnspireerd heb om voor je kinderkamer ook eens op de 'struin' te gaan op Marktplaats, in kringloopwinkels en de vele fairs en markten. 

Fijne dag!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten